Підписатися на RSS

РЕФОРМИ

Що таке освітня реформа


Реформа освіти в Україні - це підвищення якості освіти, насамперед через покращення умов вступу до ВНЗ, а також супутні реформи.

Реформа спонукатиме до того, що доступ до вищої освіти матимуть ті, хто насправді може і хоче вчитися. Результатом реформи освіти будуть краще освічені професіонали і вища якість їхнього внеску у суспільство.

Реформа робиться для того, аби забезпечити вищу якість навчання та справедливий доступ до освіти: конкурують здібності вступників, а не знайомства та глибина гаманців.

Для цього створений Український центр оцінювання якості освіти, незалежна структура, на яку не мають впливу заангажовані сторони - школи та університети. Центр проводить незалежне тестування, результати якого є підставою для вступу у ВНЗ.

Змінено систему подачі документів до ВНЗ, що спростило для абітурієнтів процедуру вступу - тепер випускники можуть подавати документи до кількох ВНЗ.

Університети конкуруватимуть за найкращих випускників, а отже - підвищуватимуть якість освіти.

Історія

Система незалежного оцінювання діє у багатьох розвинених країнах, зокрема у Великобританії, Нідерландах, Франції, Польщі. Систему зовнішнього тестування запровадили також у кількох країнах колишнього СРСР, зокрема у Російській Федерації.

В Україні незалежне тестування стартувало як пілотний проект 2003 року, і його підтримали вісім українських університетів. Кілька років система ЗНО перевірялась на практиці, і з 2008 року зовнішнє незалежне тестування прийняте як загальнонаціональний стандарт, за яким відбувається вступ до ВНЗ.

Контекст

Введення незалежного оцінювання знань та зміни до процедури вступу в ВНЗ є частиною ширших реформ, які відбуваються у середній загальній, спеціальній та вищій освіті, а саме:

зміна у системі професійно-технічних училищ, на які буде покладене завдання не лише давати технічну освіту, але й готувати до вступу в університет;
перегляд кількості університетів, перевірка якості ВНЗ на відповідність заявленим стандартам, підвищення ліцензійних вимог;
підвищення якості магістерських програм: магістратура не є обов'язковим навчанням, натомість призначена для тих, хто зацікавлений у дослідницькій роботі стимулювання наукової діяльності університетів, їх укрупнення для кращої спроможності лабораторій та дослідницьких центрів;
"вільна траєкторія" студентів - можливість вибирати гуманітарні дисципліни (п'ять з них залишаються обов'язковими).
Подальші кроки освітньої реформи

критичний перегляд мережі університетів - затвердження стандартів вищої освіти та позбавлення ліцензій університетів, які цим стандартам не відповідають. Процедуру ліцензування будуть спрощувати і робити прозорою, а критерії значно підвищуватимуть;
покращення магістерських програм та наукової діяльності університетів;
творення університетських середовищ: вищі стандарти для викладачів та студентів, покращення бібліотечних фондів.
Позитивні зміни в суспільстві, які є результатом реформи вищої освіти

більше добрих фахівців для країни;
відкритість та чесність вступної кампанії: громадські організації та преса спостерігають за роботою приймальних комісій;
підвищення рівня довіри до університетів та системи освіти загалом, зниження рівня корупції в ВНЗ

http://www.mon.gov.ua/reforms

Постанова від 5 листопада 2008 р. № 993 Київ Про затвердження Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу

ЗАКОН УКРАЇНИ "Про фізичну культуру і спорт"

Наказ Міністерства Уукраїни у справах сім'ї, молоді та спорту №1591 від 13.05.2009р. "Про затвердженя переліку документів ,які повинна мати дитячо-юнацька спортивна школа"

Наказ Міністерства освіти і науки України №2128 від 19.06.2009р."Про затвердження форми свідотства про закінчення дитячо-юнацької спортивної школи та особистої катрки спортсмена"

Наказ Міністерства укріїни у справах сім'ї, молоді та спорту № 1624 від 18.05.2009 "Про організацію навчально- тренувальної роботи дитячо-юнацьких спортивних шкіл"

Кiлькiсть переглядiв: 9612

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.